Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Reklamasjon

Intet kjøp er avsluttet før du som kunde er 100% fornøyd. Når du handler hos oss skal du alltid føle deg helt trygg.

 

Har du vært uheldig å motta en vare fra oss som det er noe feil med eller ønsker du å reklamere på en vare kjøpt hos oss?

 

Da kan du søke retur på vår web -  Min Side - Retur  Bekreftelse på mottak av reklamasjonshenvendelsen vil komme på e-post. I bekreftelsen vil det også bli informert om det kreves spesielle vilkår / håndtering fra kjøper side ifm. retursending av produktet/ene. Vi betaler tilbake dine fraktutlegg.  

 

Plukkfeil/feil vare levert

Fra tid til annen kan det hende at lageret kan sende ut feil vare, dette kan skyldes at vår leverandør har sendt oss feil vare, eller at det er plukket på feil lokasjon hos oss.

Dersom du har fått feil vare levert, dvs. mottatt en annen vare en den du bestilte, ber vi deg søke retur på vår web - Min Side - Retur NB! Søk retur på varen du skulle ha mottattVelg årsak – Varen er feilsendt, og skriv hvilken vare du fikk i stedet på feilmeldingsfeltet. Haster leveransen tar du kontakt med kundeservice@scantrade.no eller Telefon: 381 52 500 så vil vi hjelpe deg. Vi betaler tilbake dine fraktutlegg. Beklager så mye. Vi arbeider kontinuerlig med å redusere feilplukk.

 

Vare manglet i forsendelsen

Mangler du en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke kommer av at du har en restordre liggende, har vi egne rutiner for hvordan vi håndterer dette. Send en e-post til kundeservice@scantrade.no Det er fint om denne e-posten inneholder følgende informasjon:

  • Kundenummer

  • Ordrenummer

  • Varenummer på varen som mangler

Vårt lager vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd, og rette opp feilen. Beklager så mye.

Dette sier loven:
 

Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002, sist endret 2014-06-20-27
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

 

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

 

Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser:
o    Holde kjøpesummen tilbake
o    Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
o    Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, 51)
o    Kreve erstatning

 

Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen ( vi tolker dette løper fra tingen er kvittert inn til oss ) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.


Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

 

Kjøp av produkter med egne trykk (logo/initialer/nummer/sponsor) er å anses som B2B-handel og omfattes av unntak i jfr. Angrettloven §22 - Unntak fra angreretten. Angreretten gjelder ikke avtaler om: e) levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.

 

Adresse for retur/reklamasjon:

Scan Trade AS
Vigeland Brugs veg 6
4708 VENNESLA